Мультимедійні засоби навчання іноземної мови

Мультимедійні засоби навчання іноземної мови

Що б не обіцяла реклама, не існує чудодійних методик на кшталт «англійська за 2 місяці», «розмовляй англійською вільно без напруги», «англійська втричі швидше».   Найбільш ефективними із реально існуючих методик вивчення англійської мови є наступні:

Метод занурення. При використанні цього методу студент на час перевтілюється в іншу людину: вигадує собі нове ім’я, іншу біографію. По суті, він фантазує, створює собі нове життя, уявну особистість. Такий підхід формує відчуття, що ви перебуваєте в зовсім іншому світі – у світі, де англійська мова – рідна, отже, ви можете спокійно нею говорити. Це дозволяє відкритися.

Комунікативний метод. Сьогодні це найпопулярніший метод вивчення англійської мови – після традиційного. Але в той же час він є найефективнішим, завдяки комплексному підходу і простоті.

В основі цього методу лежать наукові дослідження про вивчення рідних (української та російської) мов. Якщо ми володіємо двома мовами, то зможемо вивчити і ще одну. Такий метод є ефективним при навчанні в групі, яка імітує наше реальне повсякденне життя. Саме за такою методикою ми користуємось найчастіше і щиро вважаємо, що цей метод – найкращий для студентів першого-другого курсів.

На старших курсах дуже доцільним для підвищення ефективності професійно орієнтованого навчання англійській мові є метод проєктів (Case Study).  Без перебільшення можемо сказати, що за умов ретельної підготовки і правильної організації він дає змогу студентам зануритись у ситуацію, яка відповідає їхній спеціальності, та продемонструвати на практиці свої знання як профільних предметів, так і володіння англійською мовою. Тобто активно застосувати знання лексики, граматики, читання, говоріння, письма, аудіювання.

Варто зазначити, що Case Study викликає позитивне ставлення серед студентів, адже така особливість даного методу, як відсутність однозначного рішення для проблем, дає змогу всім учасникам аудиторії проявити самостійність та ініціативність у розв’язанні поставленого завдання, обґрунтувати свою думку, посилаючись на свій запас теоретичних і практичних знань.

Ґрунтовне осмислення й аналіз ситуацій, пошук варіантів рішень має істотний вплив на професіоналізацію, формування інтересу та позитивну мотивацію студентів. І цілком зрозумілим є те, що поруч із усіма перерахованими процесами відбувається тренування навичок спілкування іноземною мовою у сфері професійної діяльності, виявляється мовленнєва самостійність. Іншими словами, за допомогою методу проєктів викладач готує студентів до реального життя фахівця з його непередбачуваними обставинами.

Кожна людина сприймає інформацію по-різному.  В одних краще розвинене аудіальне, в інших — візуальне сприйняття, деякі бачать мову як чітку систему.  Наше завдання — підібрати методику відповідно до особливостей студента. Реалізація поставленого завдання здійснюється через використання ряду прийомів навчання, різноманітних методик і поєднання інноваційних технік із традиційними підходами, що довели свою ефективність і були перевірені часом.

Обираючи певний  інтерактивний метод, а саме “Interview”, “Round Table”, “Reflexive Circle”, “Hotsummary”, “Project”, “Expert Groups”, “Dozens of questions”, “Excursion”,  викладачі формують у студентів навички спонтанного мовлення. Якісна мовна підготовка студентів неможлива без використання сучасних освітніх технологій. Сучасні технології в освіті – це професійно орієнтоване навчання іноземної мови, використання  проєктних методів, застосування інформаційних і телекомунікаційних технологій, робота з навчальними комп’ютерними програмами, дистанційні курси іноземних мов, створення презентацій у програмному середовищі Open Office Impress, PowerPoint, використання ресурсів всесвітньої мережі Internet.

Мультимедійні засоби навчання являють собою перспективний і високоефективний механізм, що дозволяє опрацьовувати і представляти більшу кількість інформації, ніж традиційні джерела інформації. Використання мультимедійних технологій у методі проєктів “Presentations”, демонстація відео проектів «Videoprojects”, проведення інтерактивних ігор “FirstMillion”,  “TheBrainoftheClass”, “BlinkingFrames”  дають змогу практично збільшити кількість розмовної практики на занятті, виявляються цікавими для студентів, допомагають засвоїти матеріал і використати його у подальших заняттях.

Основною перевагою інтерактивного навчання є можливість поєднання з традиційними методами. Інтерактивність методів навчання мовам проявляється у синтезі  вищезазначених технологій, у різноманітності форм проведення занять.

23.02.2021
ЮРИДИЧНА АДРЕСА: вул. Медична 16, м.Кривий Ріг, Україна duet.edu.ua@gmail.com +380 97 214 8869
ПРИЙМАЛЬНА КОМІСІЯ: пл. Визволення 2, м.Кривий Ріг, Україна vstup.duet@gmail.com +380 98 207 3648

Генеральні партнери

Copyright 2024 ©