Результат обговорення ОПП «Міжнародні комунікації» на другому (магістерському) рівні вищої освіти

Результат обговорення ОПП «Міжнародні комунікації» на другому (магістерському) рівні вищої освіти

16 травня 2025 року о 15-00 відбулося обговорення проєкту освітньо-професійної програми підготовки здобувачів вищої освіти «Міжнародні комунікації» спеціальності C3 «Міжнародні відносини» галузі знань С Соціальні науки, журналістика та інформація на другому (магістерському) рівні вищої освіти. Громадське обговорення пройшло у змішаному форматі: очно – в приміщенні Університету (пл. Захисників України,2) та дистанційно з використанням платформи Zoom під відеозапис. Засідання вела завідувач Центру ліцензування та акредитації Державного університету економіки і технологій Сергєєва Наталія Анатоліївна.

На зустрічі були присутні:

1.      Наталія Сергєєва – завідувач Центру ліцензування та акредитації.

Запрошені фахівці стейкхолдери

2.      Марія Бурніс, директорка «Інституту розвитку м. Кривого Рогу» Криворізької міської ради
3.      Володимир Гайдаш, директор з корпоративних комунікацій ПАТ «Арселор Міттал Кривий Ріг»
4.      Микола Лукашук, голова Дніпропетровської обласної ради
5.      Катерина Дацко, виконавча директорка ГО «Фундація інституційного розвитку»
6.      Давід Горман, регіональний директор Євразійського центру гуманітарного діалогу
7.      Людмила Кузьмова, проектна менеджерка міжнародної організації ОБСЄ в Україні

Розробники ОП та викладачі

8.    Ірина Максимова, доктор економічних наук, зав.кафедри міжнародних відносин
9.   Наталія Шелудякова, кандидат історичних наук, доцент кафедри міжнародних відносин
10.  Катерина Слюсаренко, кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародних відносин
11.  Володимир Кулішов, доктор педагогічних наук, професор кафедри міжнародних відносин
12.  Ірина Єгорова, кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародних відносин
13.  Кіра Вишневська, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри міжнародних відносин
14.  Ольга Чижикова, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри міжнародних відносин
15.  Оксана Романенко, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри міжнародних відносин

Здобувачі

16.  Яна Задніпровська, здобувач МВС-24М
17.  Іван Кравченко, здобувач МВС-24М

Наталія Сергєєва, завідувач Центру ліцензування та акредитації зазначила, що в зв’язку із змінами назв спеціальностей відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2024 р. № 1021, виникла необхідність започаткування освітньо-професійних програм на другому (магістерському) рівні вищої освіти  з новими назвами спеціальностей для того, щоб продовжити реалізацію вже існуючих в Університеті освітньо-професійних програм на цьому рівні.

Перед обговоренням освітніх програм роботодавцям було запропоновано пройти опитування щодо доцільності запровадження даних освітніх програм та їх якості, результати обговорення оприлюдненні на сайті Університету на сторінці Якість освіти.

Катерина Слюсаренко презентувала проєкт освітньо-професійної програми, зазначила про освітню та практичну складові.

Ольга Гончар підкреслила сильні сторони програми та зазначила про доцільність використання її в освітньому процесі.

Тетяна Філяєва наголосила про значимість освітньої програми.

Результати обговорення:

Учасники обговорення зазначили, що освітня програма отримали позитивні рецензії від роботодавців та випускників минулих років.

Стейкголдери підтримали освітні програми та вважають за доцільне використовувати їх в освітньому процесі.

Результат обговорення пропозицій щодо змін за освітньо-професійною програмою «Міжнародні комунікації» спеціальностs  С3 Міжнародні відносини за другим (магістерським) рівнем освіти представлено в таблиці:

За проєктом ОП Пропозиція Примітка
Відсутня Рекомендовано посилити вивчення аспектів публічної дипломатії та комунікації з міжнародними організаціями (включаючи донорів) Пропозиція прийнята. Група забезпечення включить відповідні елементи до силабусів ОК 11 «Сучасна дипломатія» ОК 11 Силабус буде переглянуто з метою поглиблення вивчення публічної дипломатії (її інструментів, кейсів застосування на місцевому та національному рівнях) та взаємодії з міжнародними організаціями (ООН, ЄС, міжнародні фонди, програми розвитку) у контексті залучення ресурсів, розвитку партнерств та адвокації інтересів. ОК 12 «Глобальна комунікація» буде посилено блок, присвячений стратегіям та каналам комунікації у міжнародному середовищі, з особливим фокусом на комунікації з міжнародними інституціями для реалізації спільних проєктів. Введено ОК 5 «Міжнародні бізнес-комунікації».
Відсутня Рекомендовано включити теми міжнародного брендингу та іміджмейкінгу (міст і регіонів). Пропозиція прийнята до уваги. Передбачено включення відповідних тем до силабусів ОК 9 «Стратегії звʼязків з громадськістю» (акцентовано увагу на стратегіях PR та комунікацій для просування об'єктів (включно з територіями) на міжнародній арені), ОК 12 «Глобальна комунікація» (акцент на глобальних комунікаційних кампаніях з просування країн, міст чи регіонів як приклад масштабних стратегічних комунікаційних зусиль), а також ОК 13 «Техніки створення мультимедійного контенту» (акцент на розробці презентаційних матеріалів, орієнтованих на міжнародні аудиторії та просування іміджу міста/регіону).
Відсутня Рекомендовано посилити увагу до антикризових комунікацій та управління репутацією в складних умовах Пропозиція прийнята. Передбачено розширити модулі з антикризових комунікацій в ОК 9 «Стратегії звʼязків з громадськістю» (за рахунок включення розширення модуля з антикризових комунікацій, що охоплюватиме розробку кризових планів, управління інформаційними потоками під час криз, взаємодію зі ЗМІ та громадськістю, відновлення репутації), ОК 12 «Глобальна комунікація» (передбачено розгляд аспектів управління кризами в глобальному інформаційному просторі). Окремий модуль передбачено в ОК 5 «Міжнародні бізнес-комунікації».
Відсутня Пропозиція збільшення практичної складової з використання новітніх цифрових інструментів та платформ для міжнародних комунікацій.

Пропозиція прийнята до уваги. Відповідні теми передбачені в силабусах ОК 13 «Техніки створення мультимедійного контенту» (її зміст буде розширено для включення практичних аспектів роботи з найновішими цифровими інструментами та платформами (SMM-стратегії, веб-аналітика, онлайн-кампанії, VR/AR/AI у комунікаціях)), ОК 5 «Міжнародні бізнес комунікації», ОК 9 «Стратегії звʼязків з громадськістю» (інтеграція практичних кейсів з розробки та реалізації онлайн-кампаній та інструментів цифрової адвокації).

Відсутня Пропозиція щодо розширення аспектів вивчення міжкультурної комунікації та ведення переговорів/медіації Пропозиція прийнята до уваги. Введено ОК 5 «Міжнародні бізнес-комунікації». Акцент буде зроблено на темах міжкультурної комунікації, зокрема принципи ненасильницького спілкування, техніки медіації та фасилітації діалогу в умовах напруженості. Відповідні теми передбачені в силабусах ОК 7 «Ділові комунікації та культура мовлення», ОК 11 «Сучасна дипломатія» (інтеграція елементів навичок ведення переговорів у міжнародному контексті, зосереджуючись на дипломатичних протоколах та вирішенні конфліктів через діалог), ОК 12 «Глобальна комунікація» (подальше дослідження культурних бар'єрів та стратегій ефективного обміну повідомленнями у різноманітних культурних ландшафтах).
Відсутня Рекомендовано включення окремих тем або модулів, присвячених вивченню елементів проєктного менеджменту, адаптованих до міжнародних комунікаційних проєктів.

Пропозиція прийнята до уваги. Передбачено розробку силабусу ВК відповідної спрямованості. Інтеграція в ОК 9 «Стратегії звʼязків з громадськістю» та ОК 5 «Міжнародні бізнес-комунікації» (включення елементів управління комунікаційними кампаніями та міжнародними бізнес-проєктами).

Відсутня Рекомендовано посилити увагу до прозорості, підзвітності та комунікації щодо результатів проєктів/діяльності. Пропозиція прийнята до уваги. Передбачено посилення формування відповідних знань та компетентностей в ОК 1 «Соціальна відповідальність» (міст буде розширено для вивчення комунікаційних аспектів соціальної відповідальності організацій, включаючи розробку публічних звітів та звітів для донорів, що відображають прозорість та підзвітність), ОК 9 «Стратегії звʼязків з громадськістю», а також ОК 13 «Техніки створення мультимедійного контенту» (акцент на практичних навичках підготовки зрозумілих та змістовних комунікаційних матеріалів про результати проєктів та їхній вплив для різних аудиторій).
21.05.2025
ЮРИДИЧНА АДРЕСА: вул. Медична, 16, м.Кривий Ріг, Україна duet.edu.ua@gmail.com +380 97 214 8869
ПРИЙМАЛЬНА КОМІСІЯ: пл. Захисників України, 2, м.Кривий Ріг, Україна vstup.duet@gmail.com +380 98 207 3648

Генеральні партнери

Служба підтримки сайту
Copyright 2025 ©