У сучасних умовах трансформації вищої освіти надзвичайно важливо, щоб університети не лише реагували на зміни, а й самі ставали рушійною силою розвитку. Саме тому команда Державного університету економіки і технологій долучилася до Програми професійного розвитку академічних менеджерів – ініціативи, покликаної зміцнити управлінський потенціал українських закладів освіти та підготувати їх до викликів майбутнього.
Програма професійного розвитку академічних менеджерів – це унікальна ініціатива Міністерства освіти і науки України, яка реалізується Британською Радою в межах спільного проєкту МОН та Світового банку «Удосконалення вищої освіти в Україні заради результатів» (Ukraine Improving Higher Education for Results Project – UIHERP).
Мета Програми – зміцнення інституційної спроможності закладів вищої освіти України через розвиток компетентностей керівників і менеджерів у сфері стратегічного управління, інституційних змін, належного врядування, інтернаціоналізації, фінансового менеджменту та розвитку персоналу.
Модуль «Роль університету у контексті суспільних трансформацій» став стартовою точкою для команди ДУЕТ. Учасники й учасниці працювали над питаннями:
- Як трансформується роль університету в сучасному світі?
- Що означає університетська автономія і як забезпечити її баланс?
- Як університет може служити своїй громаді, державі, бізнесу?
- Яким має бути «прогромадський університет» у повоєнному контексті України?
Під час навчання обговорювалися теми академічної, організаційної, кадрової та фінансової автономії, врядування у вищій освіті, взаємодії університетів із бізнесом, громадами та роботодавцями, моделі дуальної освіти.
Особливий акцент було зроблено на концепції третьої місії університету – служінні суспільству. Ця ідея змушує подивитися на університет не лише як освітню чи наукову інституцію, а як активного учасника розвитку громади, соціального та культурного життя регіону.
Програма є не лише навчальним етапом, а й середовищем синергії та обміну досвідом між представниками провідних університетів України – Чернівецького національного університету, Національного університету «Одеська політехніка», Національного авіаційного університету, Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя, Національного лісотехнічного університету України, Рівненського державного гуманітарного університету.
Спільне навчання в середовищі сильних колег створило простір для нових ідей, партнерств і переосмислення стратегічних орієнтирів. Адже університет майбутнього – це не лише місце навчання, а центр розвитку, служіння та довіри.