16 травня 2025 року о 15-00 відбулося обговорення проєкту міждисциплінарної освітньо-професійної програми «Міжнародні комунікації та журналістика» спеціальності C3 «Міжнародні відносини» і С7 «Журналістика» галузі знань С Соціальні науки, журналістика та інформація та змін до освітньо-професійної програми «Міжнародна інформація та журналістика» за спеціальністю 291 Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії галузі знань 29 Міжнародні відносини на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти. Громадське обговорення пройшло у змішаному форматі: очно – в приміщенні Університету (пл. Захисників України,2) та дистанційно з використанням платформи Zoom під відеозапис. Засідання вела завідувач Центру ліцензування та акредитації Державного університету економіки і технологій Сергєєва Наталія Анатоліївна.
На зустрічі були присутні:
1. Наталія Сергєєва – завідувач Центру ліцензування та акредитації.
2. Наталія Шелудякова, кандидат історичних наук, доцент кафедри міжнародних відносин
3. Ірина Максимова, доктор економічних наук, зав.кафедри міжнародних відносин
4. Катерина Слюсаренко, кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародних відносин
5. Володимир Кулішов, доктор педагогічних наук, професор кафедри міжнародних відносин
6. Ірина Єгорова, кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародних відносин
7. Кіра Вишневська, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри міжнародних відносин
8. Ольга Чижикова, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри міжнародних відносин
9. Оксана Романенко, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри міжнародних відносин
Запрошені фахівці стейкголдери
10. Марія Бурніс, директорка «Інституту розвитку м. Кривого Рогу» Криворізької міської ради
11. Софія Скиба, виконавча директорка онлайн медіа «Перший Криворізький»
12. Ольга Гончар, головна редакторка Інформаційної агенції «Експерт-КР»
13. Тетяна Філяєва, менеджерка з зовнішніх комунікацій ПАТ «Арселор Міттал Кривий Ріг»
14. Анна Неоднича, комунікаційна менеджерка ГО «Фундація інституційного розвитку»
15. Надія Торгунакова, спеціалістка медіа-центру, випускниця програми «Міжнародна інформація та журналістика» в ДУЕТ
16. Гаяна Юксель, професорка кафедри журналістики Таврійського національного університету у м. Київ, докторка наук із соціальних комунікацій
Здобувачі вищої освіти:
17. Світлана Новікова, МВС-22
18. Анна Усенко, МВС-23
19. Поліна Куппа – МВС-24
20. Богомазова Олена.
Наталія Сергєєва, завідувач Центру ліцензування та акредитації зазначила, що в зв’язку із змінами назв спеціальностей відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2024 р. № 1021, виникла необхідність започаткування освітньо-професійних програм на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти з новими назвами спеціальностей для того, щоб продовжити реалізацію вже існуючих в Університеті освітньо-професійних програм на цьому рівні.
Ще однією зміною в освітніх програмах є запровадження статтею 10-1 Закону України «Про військовий обов'язок і військову службу» базової військової підготовки.
В усі освітньо-професійні програми доданий новий освітній компонент - Теоретична підготовка з БЗВП, обсягом 3 кредити. Даний освітній компонент є обов’язковим для студентів чоловічої статті (жіночої статті - добровільно). Відмова здобувача освіти чоловічої статі, який визнаний придатним до військової служби, від проходження практичної підготовки базової підготовки є підставою для його відрахування із закладу освіти відповідно до законодавства у сфері освіти.
На виконання Наказу МОН від 13.06.2024р. №842 до всіх освітніх програм додані компетентності щодо дотримання принципів неприпустимості корупції.
Перед обговоренням освітніх програм роботодавцям було запропоновано пройти опитування щодо доцільності запровадження даних освітніх програм та їх якості, результати обговорення оприлюдненні на сайті Університету на сторінці Якість освіти.
Наталія Шелудякова презентувала проєкт міждисциплінарної освітньо-професійної програми, зазначила про освітню та практичну складові.
Софія Скиба зазначила про сильні та слабкі сторони освітньої програми.
Марія Бурніс підкреслила позитивні моменти освітньої програми, закрема ті що посилюють м’які навички.
Тетяна Філяєва наголосила про значимість освітньої програми в роботі журналіста.
Олена Богомазова зазначила про те, що вона недостатньо вивчила українську мову і вважає, що в програмі повинно бути більше часу приділене вивченню саме української мови. Також зазначила про необхідність виділення більшої кількості годин на вивчення теорії і практики журналістської творчості. Олена вважає, що для вивчення текстового редактору WORD недостатньо одного семестру. Треба вчити студентів користуватись сайтами Прозоро, вчити писати запити до виконкому міста.
Ольга Гончар підкреслила сильні сторони програми та зазначила про доцільність використання її в освітньому процесі.
Результати обговорення:
Учасники обговорення зазначили, що освітня програма отримала позитивні рецензії від роботодавців.
Стейкголдери підтримали освітню програму та вважають за доцільне використовувати її в освітньому процесі.
Результат обговорення пропозицій щодо змін за міждисциплінарною освітньо-професійною програмою «Міжнародні комунікації та журналістика» спеціальності C3 «Міжнародні відносини» і С7 «Журналістика» представлено в таблиці:
| За проєктом ОП | Пропозиція | Примітка | |
| ОК 6. Прикладна інформатика | Рекомендовано посилити базові компетентності у частині роботи з текстовими редакторами | Пропозиція прийнята до уваги. Група забезпечення перегляне силабус ОК з метою посилення практичних навичок роботи з інструментами цифрового текстового опрацювання | |
| ОК 5. Сучасна українська літературна мова | Рекомендовано посилити мовні компетенції, необхідні для роботи журналіста | Пропозиція прийнята до уваги. Група забезпечення перегляне силабус з акцентом на розвиток професійних мовних навичок, необхідних у журналістській діяльності. Група забезпечення передбачить можливість вибору додаткових спецкурсів у межах ВК. | |
| ОК 15. Теорія і практика журналістики | Пропозиція збільшити кількість кредитів ОК для системного формування практичних навичок журналіста | Пропозиція відхилена. Відповідні компетентності формуються в межах кількох освітніх компонентів: ОК 13 «Основи створення медіаконтенту», ОК 11 «Новинні медіа», ОК 15 «Теорія і практика журналістики», ОК 22 «Редагування та підготовка медіатекстів», ОК 20 «Фактчекінг та протидія дезінформації» | |
| ОК 18. Медіаетика та професійні стандарти | Рекомендовано перенести вивчення ОК у другий семестр задля забезпечення вивчення основ професійної етики до проходження практики або увести окремий модуль щодо журналістської етики до ОК «Новинні медіа» |
Пропозиція прийнята. Тему з етики та професійних стандартів передбачено у силабусі ОК 11 «Новинні медіа» (другий семестр) |
|
| ОК 22. Редагування та підготовка медіатекстів | Рекомендовано перенести ОК у третій або четвертий семестр для забезпечення тяглості мовної підготовки. |
Пропозиція відхилена. Передбачено включення елементів мовної підготовки до всіх ОК журналістського блоку. |
|
| ОК 34, 35 Виробнича практика | Рекомендовано запровадити більш гнучкий графік або розширення терміну, або можливість проходження практики в межах семестру. | Пропозиція прийнята до уваги. Передбачено консультації з базами практики щодо пошуку відповідного формату співпраці. | |
| ОК 34, 35 Виробнича практика, ОК 36 Переддипломна практика | Рекомендовано оновити систему оцінювання результатів практики, передбачивши обов’язкову оцінку від керівників з баз практики. |
Пропозиція прийнята. Група забезпечення оновить методичні рекомендації щодо оцінювання результатів практики |
|
| Відсутня | Рекомендовано сформувати у здобувачів навички моніторингу, збору й аналізу даних — для оцінки ефективності комунікаційних кампаній. | Пропозиція прийнята. Група забезпечення включить відповідні елементи до силабусів ОК 26 «Стратегічні комунікації та PR», ОК 31 «Комунікаційний супровід міжнародних проєктів». | |
| Відсутня | Рекомендовано включити теми про етичне застосування цифрових інструментів і ШІ | Пропозиція прийнята до уваги. Передбачено включення відповідних тем до силабусів ОК 18 «Медіаетика та професійні стандарти», ОК 19 «Міжнародна статистика та аналітика» | |
| Відсутня | Рекомендовано посилити увагу до управління репутаційними ризиками, кризовими комунікаціями, сценаріями реагування — через окремі модулі або розширення відповідних ОК | Пропозиція прийнята. Передбачено розширити модулі з антикризових комунікацій в ОК 26 «Стратегічні комунікації та PR» та ОК 30 «Корпоративні комунікації». | |
| Відсутня | Пропозиція включити освітні компоненти, які б формували вміння працювати з публічною інформацією, запитами, аналізом відкритих джерел. | Пропозиція відхилена. Вказані компетентності та вміння формуються ОК 17 «Інформаційне право», ОК 15 «Теорія і практика журналістики» та ОК 20 «Фактчекінг та протидія дезінформації» | |
| Відсутня | Пропозиція посилити фокус на локальній журналістиці, роботі з громадами, муніципальною тематикою, кризовими ситуаціями на місцях | Пропозиція прийнята до уваги. Відповідні теми передбачені в силабусах ОК 11 «Новинні медіа», ОК 15 «Теорія і практика журналістики». Група забезпечення розгляне можливість посилити відповідні знання та компетентності. | |
| Відсутня | Рекомендовано додати ОК або окремі модулі, які б робили акцент на репортерській роботі в польових умовах | Пропозиція прийнята до уваги. Передбачено розробку силабусу ВК відповідної спрямованості. | |