
14 травня 2025 року о 15-00 відбулося обговорення проєкту освітньо-професійної програми підготовки здобувачів вищої освіти «Середня освіта (Історія та громадянська освіта)» за спеціальністю А4 Середня освіта за предметною спеціальністю А4.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) галузі знань А Освіта на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти та обговорення внесення змін до освітньо-професійної програми «Середня освіта (Історія, правознавство)» за спеціальністю 014 Середня освіта за предметною спеціальністю 014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) галузі знань 01 Освіта/Педагогіка на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти. Громадське обговорення пройшло у змішаному форматі: очно – в приміщенні Університету (пл. Захисників України,2) та дистанційно з використанням платформи Zoom під відеозапис. Засідання вела завідувач Центру ліцензування та акредитації Державного університету економіки і технологій Сергєєва Наталія Анатоліївна.
На зустрічі були присутні:
- Шайкан Валентина Олексіївна, зав. кафедри соціально-гуманітарних наук Державного університету економіки і технологій, член проектної групи, доктор історичних наук, професор, професор кафедри соціально-гуманітарних наук.
- Волікова Марина Миколаївна, керівник проектної групи, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри соціально-гуманітарних наук Державного університету економіки і технологій.
- Гончаренко Олена Миколаївна, кандидат філологічних наук, доцент кафедри соціально-гуманітарних наук Державного університету економіки і технологій.
Стейкхолдери:
- Степашко Людмила Володимирівна, заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель історії та правознавства Криворізької гімназії № 32 Криворізької міської ради, спеціаліст вищої категорії, «старший учитель».
- Звєгінцева Інна Олександрівна, заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель історії та правознавства Криворізької гімназії № 89 «Потенціал» Криворізької міської ради, спеціаліст вищої категорії, «старший учитель».
- Гончар Тетяна Миколаївна, учитель історії Криворізької гімназії № 126 Криворізької міської ради, спеціаліст вищої категорії, педагогічне звання «учитель-методист».
- Нежигай Катерина Іванівна, консультант Комунального закладу «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Криворізької міської ради, вчитель історії, спеціаліст вищої категорії, педагогічне звання «учитель-методист».
- Гайванович Каріна Олександрівна, здобувачка вищої освіти (група ІП-22) першого (бакалаврського) рівня ОП Середня освіта «Історія, правознавство) спеціальності 014/03 Середня освіта (Історія) галузі знань 01 Освіта/Педагогіка.
Здобувачі освіти:
Здобувачі ІІІ курсу ІП-22
- Нюпенко Дарина Дмитрівна;
- Лисенко Ігор Євгенович;
- Мирошніченко Сергій Андрійович;
Здобувачі ІІ курсу ІП-23
- Алексієнко Анастасія Сергіївна
- Багіян Ангеліна Вадимівна
Здобувачі І курсу ІП-24
- Асінгеров Богдан Семенович
- Кропивянський Дмитро Олександрович
Наталія Анатоліївна Сергєєва, завідувач Центру ліцензування та акредитації зазначила, що в зв’язку із змінами назв спеціальностей відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2024 р. № 1021, виникла необхідність започаткування освітньо-професійних програм на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти з новими назвами спеціальностей для того, щоб продовжити реалізацію вже існуючих в Університеті освітньо-професійних програм на цьому рівні.
Ще однією зміною в освітніх програмах є запровадження статтею 10-1 Закону України «Про військовий обов'язок і військову службу» базової військової підготовки.
В усі освітньо-професійні програми доданий новий освітній компонент - Теоретична підготовка з БЗВП, обсягом 3 кредити. Даний освітній компонент є обов’язковим для студентів чоловічої статті (жіночої статті - добровільно). Відмова здобувача освіти чоловічої статі, який визнаний придатним до військової служби, від проходження практичної підготовки базової підготовки є підставою для його відрахування із закладу освіти відповідно до законодавства у сфері освіти.
На виконання Наказу МОН від 13.06.2024р. №842 до всіх освітніх програм додані компетентності щодо дотримання принципів неприпустимості корупції.
Перед обговоренням освітніх програм роботодавцям було запропоновано пройти опитування щодо доцільності запровадження даних освітніх програм та їх якості, результати обговорення оприлюдненні на сайті Університету на сторінці Якість освіти.
Марина Миколаївна Волікова яка презентувала освітні програми та зазначила про мету та цілі програми, основні принципи їх досягнення, підкреслила насиченість освітніми компонентами.
Валентина Олексіївна Шайкан виступила з обґрунтуванням необхідності вивчення історії під час військового стану, зазначила про сильні сторони програми.
Інна Олександрівна Звєгінцева зазначила про актуальність даної програми, значимість програми в суспільстві та її затребуваність.
Людмила Володимирівна Степашко охаректиризувала освітні компоненти як такі, що є доцільними для вивчення. Підкреслила захоплення освітньої програмою та її значимість для шкіл середньої освіти.
Каріна Олександрівна Гайванович підкреслила співвідношення теоретичної та практичної частин, виразила задоволеність освітніми компонентами програми.
Результати обговорення:
Учасники обговорення зазначили, що освітні програми отримали позитивні рецензії від роботодавців та випускників минулих років.
Стейкголдери підтримали освітні програми та вважають за доцільне використовувати їх в освітньому процесі.